Microsoft, yeni konsolları Xbox Series X ve Xbox Series S'de karşılaştıkları sorunlar üzerinde çalıştıklarını resmi olarak onayladı. Ayrıca bu sorunların donanımdan değil, optimizasyon sorunundan kaynaklandığını belirtti.
Geçtiğimiz ay Microsoft, yeni konsolları Xbox Series X ve Series S'i kullanıcılarına tanıtmıştı. Ancak, bu iki konsolda iki büyük sorun vardı. Microsoft, bu iki büyük sorun üzerinde çalıştığını resmen onayladı. Xbox Series X, kağıt üzerinde rakibi PlayStation 5'ten çok daha güçlü görünse de, olaylar teoriden pratiğe döküldüğünde sonuçlar böyle değildi. Pek çok oyun PlayStation 5'te Xbox Series X'e göre çok daha iyi çalıştı. Microsoft, bunun nedeninin donanım olmadığını ve optimizasyondan kaynaklandığını söyledi.
Sorunlar donanımla ilgili değil
Larry Hryb tarafından sunulan resmi Xbox podcast'ine katılan Microsoft yöneticisi Jason Ronald, yaşanan düşük performansın nedeninin bazı durumlarda hatalardan, bazı durumlarda platformla deneyim eksikliğinden kaynaklandığını söyledi. Geliştiricilerle yakın ilişki içinde çalıştıklarını söyleyen Ronald, geliştiricilerin de tıpkı kendileri gibi üst düzey bir deneyim sunmak istediklerini söyledi. Ronald, podcast yayını sırasında Quick Resume özelliğindeki sorunların giderilmesi için çalışmalar yapıldığını da belirtti.
Oyunlar arasında hızlı geçiş sağlayan Quick Resume özelliği, Microsoft'un PlayStation 5'te üzerinde durduğu, ikamesi veya alternatifi olmayan bir özellikti. Ancak şikayetler dikkate alındığında bu özellik henüz tanıtıldığı gibi çalışmamaktadır. Ancak Ronald, bu konuda çalışmalar yapıldığını da söylüyor.